Lietuvos Kultūros Institutas
Lietuvos kultūros gidas, Šokėjai ir choreografai

MIGLĖ PRANIAUSKAITĖ 

„Kurmis“. Glasses’n beard nuotrauka

Šokėja, choreografė ir pedagogė Miglė Praniauskaitė (g. 1988) kuria choreografiją ir šoka ne tik šiuolaikinio šokio, bet ir populiariosios muzikos scenoje. 2010 m. Vilniaus kolegijoje ji įgijo šokio pedagogikos profesinio bakalauro diplomą. Studijas M. Praniauskaitė tęsė Lietuvos edukologijos universitete (nuo 2018 m. Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija), kur 2012 m. įgijo šokio pedagogikos bakalauro, o 2014 m. – magistro diplomą.  

Nuo 2010 m. M. Praniauskaitė dirba šokio pedagoge įvairiose šokio studijose, aukštesniosiose ir aukštosiose mokyklose. Prieš dešimtmetį ji įkūrė šokio namus „Fond of Sounds“, kuriuose pati dirba mokytoja. Be to, ji yra Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos šiuolaikinio šokio technikos mokytoja.  

Kaip atlikėja ir choreografė M. Praniauskaitė nuolat dalyvauja įvairiuose televizijos projektuose, šou renginiuose, populiariosios muzikos festivaliuose, kuria ir atlieka choreografiją muzikiniuose Lietuvos atlikėjų vaizdo klipuose. 2020 m. ji šoko muzikinės grupės „The Roop“ pasirodyme Eurovizijos konkurse (tačiau pasirodymas Eurovizijos scenoje neįvyko, nes dėl viruso Covid-19 plitimo šis konkursas buvo atšauktas).  

Praniauskaitė kuria ir šiuolaikinio šokio spektaklius, yra įkūrusi savo vardo trupę. Kaip šiuolaikinio šokio choreografė ji debiutavo 2015 m. Menų spaustuvės jaunųjų menininkų programai „Atvira erdvė“ sukurtu spektakliu „Reconstruct“. Spektaklis buvo nominuotas aukščiausiam Lietuvos teatro apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui debiuto kategorijoje, taip pat buvo pristatytas Dubajuje kaip „Alserkal Lates“ programos dalis. 2018 m. Miglės Praniauskaitės šokio trupė pristatė jau trečią jos darbą – šokio spektaklį „Kurmis“. 

„Kurmis“ (2018) tai keturioms atlikėjoms skirtas spektaklis, per tamsoje tūnančio, tačiau šviesos link besiveržiančio kurmio pavyzdį nagrinėjantis žmogiškuosius pasirinkimus. Choreografei svarbus individo ir masės santykis, autonomiškumo pasirinkimo kaina ir galimos pasekmės. Sinchronizuotas, monotoniškas grupės judėjimas čia priešinamas individualiai raiškai. Pasak choreografės, kiekvieno gyvenime pasirenkama individuali forma jai yra svarbi galimybe jausti ir mąstyti.  

m.praniauskaite@gmail.com 

http://www.mpraniauskaite.lt