Gerda Paliušytė
Gerda Paliušytė (g. 1987 m.) – menininkė ir kuratorė. G. Paliušytės filmuose tyrinėjami neretai prieštaringi istoriniai ir populiariosios kultūros reiškiniai bei personažai, jų santykis su socialine tikrove bei tai, kaip jie įsiterpia į konkrečią vietą ir laiką. Ją domina kolektyviškumo laikinumas, kontakto troškimas ir nebylūs susitarimai. Didžiojoje jos kūrybos dalyje naudojamos įvairios dokumentinės praktikos, tarp jų ir dokufikcija.
Paliušytės „Kelio filmas“ (2015) – XII Baltijos tarptautinio meno trienalės užsakytas dokumentinis filmas, pasakojantis apie grupės „ONYX“ viešnagę Vilniuje; „Troškimas, kad pavyktų“ (2016) – naktinė kameros kelionė, pasitelkiant sekso telefonu darbuotojų balsus, po Amsterdamą. Naujausias menininkės filmas „Nevermore“ (2020) tyrinėja amerikiečių rašytojo Edgaro Alano Poe legendą ir palikimą Baltimorėje. Pagal akademinį tyrimą „Laidinis pesimizmas: Baltimorė, juodumas, utopinė vaizduotė“ sukurtame filme vaizduojama dar viena kelionė po miestą, kuriame iš pažiūros tolimos gotikinės istorijos bei eilės įgauna naujų prasmių, tampa galios, bendrumo ir tapatybės ženklais; kelionė po šio miesto urbanistinius ir socialinius sluoksnius. G. Paliušytės fotografijų serija „Ceciliui“ (2018–2020) pristatyta personalinėje parodoje „Prospekto“ fotografijos galerijoje bei autoriniame menininkės leidinyje, kuris pasirodys 2020 m. rudenį.
G. Paliušytė taip pat aktyviai veikia kaip kuratorė ir tyrėja. 2012–2015 m. ji kartu su Inesa Brašiške inicijavo ir kuravo „The Gardens“ – Vilniaus planetariume įkurtą projektų erdvę, skirtą Lietuvos šiuolaikinio meno pristatymui ir sklaidai. Šiuo metu ji yra viena iš parodų erdvės „Montos Tattoo“ įkūrėjų ir kuratorių.