Lietuvos Kultūros Institutas
Lietuvos kultūros gidas, Menininkai

Pakui Hardware 

Pakui Hardware, Underbelly, 2019. Parodos vaizdas Modernaus meno muziejuje (MdbK), Leipcige. Nuotrauka: Ugnius Gelguda. Menininkų ir galerijos carlier | gebauer (Berlynas/Madridas) nuosavybė

Menininkų Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos duetui, pradėjusiam veiklą 2014 m., vardą Pakui Hardware sugalvojo kuratorius Alexas Rossas (Niujorkas). Pakuihavajų deivės Haumos padėjėjas bėgikas, galėjęs apskristi Oahu salą šešiskart per dieną. „Pakui Hardware“ – trintis tarp didžiulio greičio technologijų raidos bei biotechnologinio kapitalizmo ekspansyvumo ir materialių šios raidos apribojimų.  

Nuo 2014 m. Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda) seka Kapitalą, keliaujantį per kūnus ir medžiagas, išryškindami trintį tarp technologinės ir mokslinės plėtros spartos ir medžiagiškumo, kuris šiam progresui priešinasi, jį iškreipia. Skulptūrinė instaliacija „Extrakorporal“ (2018–) atkreipia dėmesį į regeneracinės medicinos ir audinių inžinerijos praktikose ne žmonių kūnuose auginamus ar kitaip kultivuojamus organus.  Kai kurios gyvūnų rūšys, pavyzdžiui, medūzos ir jūrų ežiai, geba panašiu būdu atsinaujinti. Menininkus domina ne tik šių praktikų revitalizuojantis potencialas, bet ir biokapitalizmas, kuris pelnosi iš medicininio žmogiškos formos keitimo ir augmentavimo. Projekte „On Demand“ (2017) šios temos aptariamos pasitelkiant keliaprasmius vaizdus, įspaustus ant karščiu apdorotų PVC paviršių, taip pat industrinius objektus, iš kurių sukuriami kūnai-struktūros, kurios gali būti tiek žmogiškos formos, tiek jūros gyvūnai ar hibridinės technologizuotos būtybės. Šie kūnai, pagaminti menininkams eksperimentuojant su natūraliomis ir sintetinėmis medžiagomis, yra tik vieni iš elementų menininkų kuriamose kaip uždaros mikroekosistemos veikiančiose instaliacijose,  įtraukiančiose ir nejaukiose vienu metu. Projekte „Dvejojanti ranka“ („Hesitant hand“, 2017) pramoninis robotas kuria nuosavą erdvinę, nuolat kintančią menininkų specialiai sukurtų objektų ekspoziciją. Tiek lankytojai, tiek patys menininkai čia tampa choreografinių roboto judesių stebėtojais. Projekte „Creatures of habit“ (2017) ant pramoninių robotų formas primenančių kūnų užtempiamos uniformos. Pridengtuose kūnuose susilieja mašininiai ir žmogiški bruožai bei gestai, ir taip susikuria dar nežinoma tarpinė rūšis. 

Neringa Černiauskaitė – menininkė, kuratorė, rašytoja. 2014 m. baigė magistrantūros studijas Kuratorystės studijų centre Bardo koledže (Niujorkas). Ugnius Gelguda įgijo meno aspirantūros laipsnį Vilniaus dailės akademijoje. Pakui Hardware yra surengę personalines parodas muziejuje „MUMOK“ (Viena), šiuolaikinio meno centre „Baltic“ (Geitshedas, D. Britanija), galerijoje „carlier | gebauer“ (Berlynas), galerijoje „Tenderpixel“ (Londonas), Bielefeldo meno centre „Kunstverein“, galerijoje „SIC“ (Helsinkis), Šiuolaikinio meno centre „TRAFO“ (Budapeštas), parodų centre „Artissima“ (Turinas), Šiuolaikinio meno centre Rygoje, Šiuolaikinio meno centre Vilniuje ir kt. Dalyvavo grupinėse parodose Romos „MAXXI“ muziejuje, Paryžiaus Orsė muziejuje (Musée d’Orsay), XIII Baltijos tarptautinio meno trienalėje (2018), Bazelio kunsthalėje, Braunšveigo meno centre „Kunstverein“, Freiburgo meno centre „Kunstverein“, 20-ajame šiuolaikinio meno festivalyje „Sesc_Videobrasil“ (San Paulas), galerijoje „Assembly Point“ (Londonas), Nacionalinėje dailės galerijoje (Vilnius).

https://www.carliergebauer.com/artists/pakui_hardwar