Lietuvos Kultūros Institutas
Instituto veikla, Kultūros atašė veikla, Kultūros naujienos, Susijusios naujienos

Odesoje vykusiame klasikinės muzikos festivalio programoje – Lietuvai skirtas rudens sezonas

Lietuvos kultūros institutas
Renginio nuotrauka

Didžiausias Ukrainos klasikinės muzikos festivalis „Odessa Classics“ rugsėjo 18-19 dienomis pristatė naują rubriką – rudens sezonus, kurių pirmasis buvo skirtas Lietuvai. Naujų idėjų kamerinis orkestras NIKO ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras Odesos filharmonijoje kartu su solistais Augusta Jusionyte (smuikas, Lietuva), Aleksejum Botvinovu (fortepijonas, Ukraina) ir Peteriu Gregsonu (violončelė, Jungtinė Karalystė) atliko programą, atspindinčią naujausias akademinės muzikos bei klasikinių kūrinių atlikimo žanro „Recomposed“ tendencijas. Kūrybingas šiuolaikinių kompozitorių klasikos muzikinio paveldo permąstymas sužavėjo publiką savo naujumu, netikėtumu, atlikimo kokybe.

Festivalio programa „Rudens sezonai. Lietuva” yra Lietuvos kultūros instituto kartu su Lietuvos kultūros atašė vykdomos Vizitų programos rezultatas. 2019 m. Lietuvoje viešėjo festivalio „Odessa Classics” vadovai ir susipažino su Lietuvos klasikinės muzikos lauku. Jau 2020 m. orkestras NIKO triumfavo festivalio programoje, bendradarbiavimas tęsiasi ir šiemet.

Po renginių pakalbinti Odesos muzikos mylėtojai pripažino, kad rugsėjo 18-19 dienomis vykę NIKO ir LNSO koncertai – vieni geriausių, pristatytų per pastarąjį festivalių sezoną. „Tai nauja, emocinga, kokybiška ir netikėta, tai tikras atradimas“, – negailėjo komplimentų klausytojai, o maestro Gediminą Gelgotą lygino su „šių dienų Mocartu“, – „jame lengvumas, energija, filosofinė gelmė ir žaisminga provokacija, ir šalia viso to – spinduliuojanti didžiulė meilė gyvenimui“.

Tarptautinis festivalis „Odessa Classics“ yra didžiausias Ukrainos klasikinės muzikos festivalis. Rengiamas 7 metus, jis jau yra patekęs į Europos festivalių gidus ir katalogus tarp labiausiai gerbiamų pasaulio klasikos forumų. Aplankyti „Odessa Classics“ rekomenduoja pagrindiniai Europos meno kritikai, kurie neretai lygina Odesą su „Ukrainos Zalcburgu“.