Italijos festivalyje – Lietuvos scenos menų platforma
Paskutinį lapkričio ir pirmąjį gruodžio savaitgalį Italijos publikai Brešoje buvo pristatytas šiuolaikinis Lietuvos scenos menas ir trys kūriniai: choreografės Agnietės Lisičkinaitės „Hand’s up“, režisierės Eglės Švedkauskaitės „Žiūrėdama viena į kitą“ bei Šeiko šokio teatro vadovės Agnijos Šeiko ir Prancūzijos šiuolaikinio šokio choreografo Albano Richardo spektaklis „Pareiškiu-Brandir“.
Lietuvos scenos menų platformos idėja kilo Lietuvos kultūros atašė Italijoje Laurai Gabrielaitytei-Kazulėnienei, kuri dar 2019 m. supažindino tuo metu neseniai įsteigto Teatro informacijos centro ir festivalį „Wonderland“ organizuojančio teatro „Idra“ Brešoje atstovus. Dėl pandemijos Lietuvos teatro pristatymo Italijoje planus teko atidėti ir koreguoti kelis kartus. Galiausiai buvo nuspręsta orientuotis į didesnį ir tolimesnį tikslą – surengti Lietuvos scenos menų pristatymą Brešoje 2023 m., kai ji kartu su Bergamo miestu dalinsis Italijos kultūros sostinės vaidmeniu. Besiruošdamas jam Lietuvoje kelis kartus lankėsi „Residenza Idra“ ir festivalio „Wonderland“ meno vadovas Davide D’Antonio, stebėjo spektaklius „Sirenų” festivalio Lietuvos teatro vitrinoje. Kartu su kolegomis jis sudarė italų publikai aktualiausių kūrinių triptiką pristatantį įvairias šiuolaikinio Lietuvos scenos meno kryptis.
Lietuvos teatro pristatymas Brešoje prasidėjo lapkričio 24 d. teatro „Idra“ publiką ir festivalyje viešinčius užsienio scenos menų ekspertus pakvietus į lietuviškų skonių aperityvą. Jį papildė teatrologės Kristinos Steiblytės įvadas į Lietuvos scenos menų platformos programą festivalyje „Wonderland“. Renginyje buvo pristatyta projekto metu parengta dovana Italijos kūrėjams – Birutės Kapustinskaitės pjesės „Terapijos“ vertimas į italų kalbą. Pjesė pristatyta ne tik kaip vienas įdomiausių šiuolaikinės Lietuvos dramaturgijos pavyzdžių, jos vertimu taip pat siekiama inicijuoti tolimesnius kūrybinius ryšius tarp Lietuvos ir Italijos kūrėjų.
Lapkričio 25 d. Teatro informacijos centro atstovai dalyvavo festivalio surengtoje konferencijoje „Italijos scena pasaulyje“. Konferencijos tikslas buvo aptarti tarptautinių ryšių vystymo bei tarptautinių projektų įgyvendinimo ir finansavimo galimybes. Renginio metu aptartos Italijos kūrėjų bei institucijų galimybės ir viltys vystyti ryšius už šalies ribų, įvairūs fondai ir finansavimo sistemos, o teatrologė Kristina Steiblytė pristatė Lietuvos teatro tarptautiškumo kontekstą bei pasidalino keliais sėkmingais Lietuvos scenos menų kūrėjų tarptautiniais projektais.
Šios dienos programą užbaigė du lietuvių moterų kūrėjų darbai: choreografės Agnietės Lisičkinaitės „Hand’s up“ ir režisierės Eglės Švedkauskaitės „Žiūrėdama viena į kitą“. Protestuojantį ir kuriantį moters kūną, moteriškumą privačioje ir viešoje erdvėje tiriantys kūriniai tvirtu balsu papildė tą pačią dieną Italijoje vykusius protestus prieš smurtą artimoje aplinkoje. O gruodžio 2 d., paskutinę festivalio „Wonderland“ dieną, Lietuvos scenos menų platformą uždarė vieno įdomiausių ir sėkmingiausių tarptautinio scenos menų bendradarbiavimo projektų „KlaipėDanse“ rėmuose sukurtas Šeiko šokio teatro vadovės Agnijos Šeiko ir Prancūzijos šiuolaikinio šokio choreografo Albano Richardo spektaklis „Pareiškiu-Brandir“, kuris italų publikai ir kūrėjams patvirtino tarptautinio bendradarbiavimo galimybes bei naudą ir vietos, ir tarptautinei meno bendruomenei.
Projektą įgyvendino Všį Teatro informacijos centras, Lietuvos kultūros atašė Italijoje Laura Gabrielaitytė-Kazulėnienė, Lietuvos kultūros institutas, Teatro IDRA. Projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba