Kopenhagoje – Eglės Budvytytės kūrybą pristatanti programa
Šių metų kovo 19 d. Kopenhagoje atidaryta lietuvių menininkės Eglės Budvytytės paroda „Songs From The Compost“. Nuo šios parodos prasidėjo renginių, pristatančių E. Budvytytės kūrybą, programa, kuri tęsis iki gegužės 9 dienos. Programos tikslas – stiprinti Lietuvos žinomumą ne tik Kopenhagoje ir visoje Danijoje, bet ir jos ribų.
Projektas startavo Kopenhagos šiuolaikinio meno platfromoje „ARIEL – Feminisms in the Aesthetics“. ARIEL platforma skirta aukštos meninės kokybės parodų kūrimui ir sklaidai, ji orientuojasi į besiformuojančias naujas feminizmo atšakas estetikos srityje. Palaikydama meninių tyrimų idėją, ARIEL platforma siekia išplėsti ir niuansuoti feminizmo rėmus ir sukurti kontaktinį lauką, kuriame būtų galima susipažinti su minėtomis temomis, diskutuoti.
„Eglės Budvytytės meninė praktika pateikia keletą būdų, kaip mes galime traktuoti jausmais pagrįstą patirtį, susietą su ekofeministine kryptimi, ir tyrimus apie už žmogaus ribų vykstančius įsikūnijimo procesus. Menininkės darbai, sukurti jos kūrybos kontekste, nušviečia šias temas, todėl mes pakvietėme ją prisidėti prie mūsų programos dalyvaujant su paroda „Songs From The Compost”, apimančia garso instaliaciją ir performansą“, – sako parodos kuratorė iš ARIEL Nina Wöhlk Sadeghnia.
Pandemija apribojo galimybes laisvai mėgautis meninės kūrybos vaisiais, tačiau parodos atidarymas įvyko praėjusį penktadienį ir sulaukė nemažai lankytojų. Nors parodos atidarymas buvo surengtas lauke ir buvo ribojamas norinčių į ją patekti skaičius, atvykę lankytojai buvo pasitinkami asmeniškai ir išsamiai supažindinami su įspūdingu parodos turiniu.
E. Budvytytė (g. 1981 m.) yra Amsterdame gyvenanti ir kurianti lietuvių menininkė. 2008 m. ji baigė Pieto Zwarto institutą Roterdame ir nuo tada jos meninės veiklos sritį galima apibrėžti kaip performanso bei vizualiųjų menų sankirtą. Savo kūryba ji atkreipia dėmesį į kūno ir jo aplinkos santykius, tyrinėdama kodifikuotą elgesį viešosiose erdvėse arba ribas tarp žmogaus ir ne žmogaus.
Eglė kuria vaizdo kūrinius ir performansus, tyrinėdama kūno, viešosios erdvės ir publikos santykius, traktuodama judesį ir gestą kaip galimus lyties stereotipų ir elgesio normų apvertimo įrankius. Tarp jos naujausių parodų – 2-oji tarptautinė Rygos šiuolaikinio meno bienalė RIBOCA (2020 m.), XIII Baltijos trienalė Rygoje (2018 m.), Tarptautinis Lofoteno meno festivalis (2017 m.) ir „Art Dubai Commisions“ (2017 m.). E. Budvytytės darbai buvo rodomi Liste, Art Basel, 19-oje Sidnėjaus bienalėje, De Appel meno centre, ŠMC Vilniuje ir Stedeljik muziejuje Amsterdame.
Parodos „Songs From The Compost“ garso instaliacija transliuoja dainą-pasakojimą, kurioje skirtingi balsai ir būtybės gieda apie simbiozę, bakterijas ir tarprūšinius santykius kaip priešnuodžius individualumui ir žmogaus norui dominuoti aplinkoje.
Neturėję galimybės atvykti į parodos atidarymą šiuolaikinio meno gerbėjai galėjo sudalyvauti nuotoliniuose skaitymuose ir susitikime su parodos autore. Šie renginiai vyko kovo 21 dieną, o vėliau, gegužės 4–8 dienomis, pageidaujantieji turės galimybę apsilankyti kūrybinės dirbtuvėse, kur dalyvaus danų šokėjai, taip pat gegužės 8 dieną Kopenhagos centre vyksiančiame E. Budvytytės performanse „Some were carried, some – dragged behind“.
Minėtųjų renginių programa įgyvendinama bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros atašė Švedijoje, Suomijoje ir Danijoje, programą finansuoja Lietuvos kultūros institutas ir Danijos meno fondas.
Daugiau informacijos galima rasti Lithuanian Art and Culture in Sweden, Finland and Denmark socialinio tinklo Facebook paskyroje arba ARIEL platformos aplinkoje; internetinės svetainės nuoroda
https://arielfeminisms.dk/?fbclid=IwAR2ewEvyOpFyedpcGGZq3SoQrmaUfVLx2kb9XuFCPGN1Z0SbfAS5kxdKYGw
Susipažinti su menininkės kūryba galima čia: http://www.eglebudvytyte.lt/