Festivalyje – fantastiniai Lietuvos ir Izraelio lėlininkų pasauliai
Lapkričio 19-21 dienomis Holone, Izraelyje, įvyko devintasis tarptautinis skaitmeninio meno ir kultūros festivalis „Print Screen”, kuriame Lietuva pristatoma jau trečius metus iš eilės.
Pagrindinėje festivalio parodoje, vykusioje Izraelio skaitmeninio meno centre, lankytojai galėjo stebėti, kaip kuriamas bendras Klaipėdos lėlių teatro ir Izraelio lėlių teatro „Ensemble Itim-The PuppetCinema“ projektas „Didysis sprogimas“. Režisierius Zvi Sahar ir klaipėdiečių kūrybinė komanda – Aušra Bakanaitė, Monika Mikalauskaitė-Baužienė, Vytautas Kairys ir Kęstutis Bručkus – ardė ir dekonstravo senus kompiuterius bei kitus elektronikos prietaisus, o jų dalis jungė į vieną fantastinę mikro-scenografiją. Pagrindinės kompiuterių plokštės tapo miesto pastatų siluetais, o kabeliai – vandens kanalais, purškiamas vanduo – lietumi, o mažytės elektronikos dalelės – žmonėmis ir naminiais gyvūnais. Visas šis procesas buvo filmuojamas ir ekrane žiūrovai išvydo atgyjantį animuotą šios mikro-ekosistemos vaizdą. Tokiu būdu kūrinys subtiliai referavo į mus nuolat stebinčios drono ar „didžiojo brolio” akies bei įvairių pogrindinių pasaulių, kuriuose mes kartais slepiamės, prieštaravimus. Kūrinio premjera Lietuvoje numatoma Klaipėdoje 2020 m. kovo 28-29 dienomis.
Šiemetinio festivalio tema „Nematoma” (angl. Unseen) kėlė anonimiškumo, nematomumo, nebuvimo „sistemoje” klausimus visuotinio informacijos prieinamumo kontekste XXI a. Tuo pačiu kuratoriai akcentavo ir poreikį demaskuoti, atskleisti ir skaidrinti daugelį politinių bei visuomeninių sistemų, kurios veikia ir reguliuoja mūsų gyvenimus, bet taip ir lieka mums nepažinios ir nematomos – dirbtinis intelektas, algoritmai, globalios ekonomikos voratinkliai ir virtinė klimato katastrofos pasekmių.
Tradiciškai, renginys lankytojams pateikė platų spektrą įvairiausių patirčių: parodas, perfomansus, dirbtuves, paskaitas ir net šiuolaikinį šokį.
Projektą iš dalies finansavo Lietuvos kultūros institutas.