Lietuvos Kultūros Institutas
Kultūros naujienos, Susijusios naujienos

Su Lietuvos šokiu susipažinę užsienio ekspertai parsivežė puikių įspūdžių ir bendradarbiavimo planų

Lietuvos kultūros institutas

Tarptautiniame festivalyje Naujasis Baltijos šokis’17 lankėsi devyni festivalių rengėjai, prodiuseriai, organizacijų vadovai, šokio kritikai iš Jungtinės Karalystės, Izraelio, Pietų Korėjos ir Vokietijos, kurie susipažino su Lietuvos šiuolaikinio šokio scena ir jau planuoja galimą bendradarbiavimą.

Įtakingų šokio profesionalų viešnagę kuravo Lietuvoje Lietuvos kultūros instituto kuruojama Ekspertų vizitų programa. Naujasis Baltijos šokis sudarė svečiams galimybę ne tik pažiūrėti festivalio programos spektaklius, bet ir surengė Lietuvos šokio pristatymą – galimybę susipažinti su šokio spektaklių kūrėjais ir vadybininkais per trumpų 15 minučių ištraukų sesiją.

Savo kūrybą svečiams parodė Vyčio Jankausko šokio teatras (išvakarėse pristatė spektaklio „Agonija“ premjerą), šokio teatras „Padi Dapi Fish“ (spektaklis „Dior in Moscow“), „(g)round zero“ kūrėjai, grupė „Stage Strangers“ (spektaklis „Contemporary?“), Miglė Praniauskaitė (spektaklis „Reconstruct“), urbanistinio šokio teatras „Low Air“ („Sacre“ ir „Žaidimas baigtas“), Petras Lisauskas („Buterfly Man“ ir „sms/ Suggest Me Service“), šokio teatras „Aura“ („Twister“ ir „Kiborgų žemė“), Liza Baliasnaja („Figures“), Greta Grinevičiūtė ir Agnietė Lisičkinaitė („B&B Dialogue”).

Pasak vienos iš „Machol Šalem“ šokio namų Jeruzalėje įkūrėjų Ofros Idel, šis vizitas jai ir jos kolegoms buvo puiki galimybė susipažinti su Lietuvos šiuolaikinio šokio įvairove: „Jūsų šokis turi tiek daug skirtingų veidų, žanrų, stilių – didžiulis malonumas tai patirti tokioje mažoje šalyje! Sakyčiau, net nustebau, nors galbūt neturėčiau. Taip pat smagu sužinoti, kad daugybė jūsų šokio kompanijų ir atlikėjų yra tokie aktyvūs tarptautinėje arenoje – daug gastroliuoja, stengiasi būti matomi pasaulyje. Atvykus į Lietuvą labai svarbu yra patirti tai, kad menininkai čia ieško ne tik papildomo finansavimo, bet ir realių galimybių bendradarbiauti, iš tiesų nori kurti kartu su kitų šalių kolegomis!“, – teigė viešnia.

„Machol Šalem“ yra viena pagrindinių šokio scenų Jeruzalėje, suteikianti vietos kūrėjams pagalbą vystant projektus ir pristatant juos vietos publikai. Ofra Idel yra ir šokio namų organizuojamų tarptautinės Jeruzalės šokio savaitės ir tarptautinio choreografijos konkurso meno vadovė. Vizito metu O. Idel kilo nemažai minčių apie galimybę bendradarbiauti su Menų spaustuve kaip jaunųjų menininkų starto aikštele – rengti menininkų ar platformų mainų projektus. Pernai Jeruzalėje savo kūrybą pristatė šokio teatras „Aura“, birželį ten viešės urbanistinio šokio teatras „Low Air“, O. Idel ketina tęsti bendradarbiavimą su šiais lietuvių kūrėjais.

Ekspertas iš Pietų Korėjos – SIDance festivalio meno vadovas, CID-UNESCO Korėjos padalinio prezidentas Jong-Ho Lee dalyvavo ne tik Naujojo Baltijos šokio renginiuose, bet ir susipažino su kitomis Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos šokio organizacijomis, pamatė nemažai spektaklių. Šokio  kritikas ir festivalių organizatorius gyrė aukštą atlikėjų ir spektaklių profesionalumo lygį ir stebėjosi profesinės konkurencijos dvasia. „Norėčiau pasakyti, kad Lietuvos šokis yra visiškai nežinomas Azijoje ir Japonijoje. Planuoju pasiūlyti lietuvišką produkciją keliems rudenį vyksiantiems festivaliams Korėjoje“, – planais dalijosi Jong-Ho Lee.

Tuo tarpu svečias iš Jungtinės Karalystės – scenos menų kritikų „Critic Circle“ šokio komiteto tarybos narys, JK Nacionalinių šokio apdovanojimų komisijos atstovas Graham‘as Wattsas stebėjosi lietuvių šokių spektaklių kūrėjų originaliomis idėjomis ir humoro jausmu.

Ekspertų vizitų programa veikia nuo 2014 metų. Per 2016 m. Lietuvos kultūros institutas finansavo ir kuravo 110 įvairių meno sričių ekspertų viešnages, kurių vaisiai – įvairios Lietuvos menininkų parodos, spektakliai, koncertai ir kiti ekspertų jų šalyse kuruoti ar inspiruoti projektai.

Ekspertų vizitų programą Lietuve 2017 m. pristato Lietuvos kultūros taryba ir LR Kultūros ministerija.