Lietuvos Kultūros Institutas
Kultūros naujienos

Ansamblis „Canto Fiorito“ Vokietijoje vykstančiame „Via Mediaeval“ viduramžių muzikos festivalyje

Lietuvos kultūros institutas
Ansamblis Canto Fiorito

Ansamblis "Canto Fiorito". Nuotr. iš ansamblio archyvo

Vilniuje susibūręs tarptautinis senosios muzikos ansamblis „Canto Fiorito“, vadovaujamas Rodrigo Calveyros, sulaukia vis daugiau užsienio festivalių dėmesio. Rugsėjo 3 dieną ansamblis atidarys 21-ąjį „Via Mediaeval“ festivalį, vykstantį Vokietijos Reino-Pfalco žemės romaninėse bažnyčiose. Šių metų „Via Mediaeval“ festivalio tema – „Šiaurės pašvaistė“, koncertuoti pakviesti Europos šiaurės šalių (Lietuvos, Suomijos, Estijos, Danijos ir Švedijos) alikėjai.

Nuo 1999 metų vykstančiame festivalyje „Via Mediaeval“ muzika jungiama su  architektūra, koncertai vyksta tik romaninio stiliaus sakralinio statiniuose, jų repertuaras apima kūrybą nuo ankstyvųjų viduramžių iki Martino Liuterio laikų. Prieš koncertus organizuojamos ekskursijos, pristatančios pastato, kuriame vyksta koncertas, istoriją. Ansamblis „Canto Fiorito“ koncertuos romaninėje Hornbacho vienuolyno VIII a. bažnyčioje.

Festivalyje ansamblis „Canto Fiorito“ atliks vėlyvųjų viduramžių stiliaus ars subtilior programą „Beauté Parfaite“. Programoje daugiausia skambės vieno įtakingiausių vėlyvųjų viduramžių kompozitorių Johanneso Ciconia’os (apie 1370–1412) kūriniai ir jo amžininkų muzika, kurią atliks dainininkai Renata Dubinskaitė ir Nerijus Masevičius bei išilginės fleitos, fidlio bei nešiojamųjų vargonėlių (organetto) atlikėjai R. Calveyra, Filipa Meneses ir Roger Helou. Ars subtilior – tai rafinuota, subtili ir sudėtinga muzika, viduramžių kompozicijos viršūnė. Pasak ansamblio meno vadovo R. Calveyros,  „vėlyvųjų viduramžių muzikoje maksimaliai išryškinami kontrastai tarp disonansų ir konsonansų – muzikinės įtampos ir atsipalaidavimo momentų, sudėtinga kūrinių ritminė struktūra palaiko emocinę įkrovą. Kūriniuose apstu mūsų ausiai neįprastų sąskambių, kuriuos iš muzikos išstūmė vėlesnės epochos“. R. Calveyra viduramžių muzikos atlikimą studijavo Milano „Civica Scuola di Musica“ aukštojoje mokykloje pas profesorių Pedro Memelsdrofą, kuris yra vieno garsiausių Europoje viduramžių muzikos kolektyvų „Mala Punica“ vadovas. Šios muzikos interpretacija reikalauja specifinių istorinių žinių, kurias R. Calveyra perduoda lietuvių atlikėjams, intensyviai dirbdamas su jais ruošiantis viduramžių muzikos koncertams. Dalį „Beauté Parfaite“ programos Lietuvos klausytojai turėjo progą išgirsti 2015 m. „Canto Fiorito“ surengtame koncertų cikle „Vytauto Didžiojo laikų muzika“.

Daugiau ingormacijos apie festivalį http://www.via-mediaeval.de/