Lietuvos Kultūros Institutas
Lietuvos kultūros gidas, Teatro režisieriai

DALIA IBELHAUPTAITĖ 

 „Piku dama“. D. Matvejev nuotraka

Tarp Londono ir Vilniaus gyvenanti režisierė ir prodiuserė Dalia Ibelhauptaitė (g. 1967) – Vilniaus miesto operos meno vadovė ir pagrindinė režisierė.  Režisūros studijas ji baigė A. Lunačiarskio teatro meno institute, Maskvoje, 1990 m. Nuo 1991 m. vadovauja aktorių meistriškumo seminarams Karališkojo nacionalinio teatro ir Nacionalinės operos studijose Londone, L. Strasbergo institute Los Andžele, taip pat Olandijoje, Kinijoje, Izraelyje. 2003-iaisiais subūrė operos trupę, kurį laiką vadintą bohemiečiais  (2006–2012), o nuo 2012 m. tapusią Vilniaus miesto opera.  

Ibelhauptaitė yra sukūrusi daugiau negu dvi dešimtis dramos teatro ir operos spektaklių Jungtinėje Karalystėje, JAV, Italijoje, Izraelyje, Olandijoje ir Rusijoje. Režisuoti operos į Lietuvą jį grįžo 2001 m.Lietuvos nacionaliniame dramos teatre sukūrė Giuseppe Verdi  „Kaukių baliaus“ interpretaciją. Šiame teatre 2005 m. ji režisavo ir . Verdi Likimo galią“. Iš viso Lietuvoje D. Ibelhauptaitė yra režisavusi per dvi dešimtis operų, miuziklų ir kitų muzikinių spektaklių.

2006 m. kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru jos sukurta Giacomo Puccini operos „Bohema“ interpretacija davė pradžią naujo modelio operos trupei, kurį laiką (2006–2012) vadintai bohemiečiais ir 2012 m. išaugusiai į Vilniaus miesto operą. Vilniaus miesto operos repertuare šiuo metu – operos spektakliai. Savo patalpų neturinčios, todėl spektaklius rodančios Valstybinio simfoninio orkestro salėje, operos trupės išskirtinumas – dėmesys ir publikai, ir atlikėjams. Kiekvienam naujam spektakliui Viliaus miesto opera suburia apie 300 žmonių. 

2011 m. Ibelhauptaitė apdovanota ordinoUž nuopelnus Lietuvai Riterio kryžiumi. 

Vienas naujausD. Ibelhauptaitės režisuotų Vilniaus miesto operos spektaklių – Piotro Čaikovskio opera Pikų dama(2019).  Pasak spektaklio kūrėjų, ši XIX a. pabaigos opera aktuali ir šiandien, nes joje kalbama apie žmogaus sumaterialėjimą, grobuoniškumą, savanaudiškumą, susižavėjimą turtu ir padėtimi visuomenėje. Ši opera tęsia D. Ibelhauptaitės 2017 m. režisuotoje Charles Gounod operoje Fautas“ pradėtą nagrinėti žmogaus pasirinkimo ir jo pasekmių temą. Lizos partiją šiame spektaklyje atlieka geriausia 2019 m. operos soliste „International opera Awards“ pripažinta Asmik Grigorian.   

www.vco.lt