Lietuvos kultūros gidas, Teatro režisieriai

Rugilė Barzdžiukaitė

Saule ir jura_NDG_2017_bendras

Jaunosios kartos teatro ir kino režisierė ir operatorė Rugilė Barzdžiukaitė (g. 1983) 2002–2006 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studijavo operatoriaus meną ir įgijo bakalauro laipsnį. Antrąjį aukštojo mokslo diplomą gavo 2008 m. – taip pat Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigė teatro režisūros studijas. 2011–2013 m. studijavo kino dokumentiką Londono universiteto Goldsmito koledže ir įgijo magistro laipsnį. R. Barzdžiukaitės mėgstamos kūrybinės strategijos – įtampos tarp objektyvių ir įsivaizduojamų tikrovių tyrinėjimas bei žaismingas antropocentriško pasaulėvaizdžio kvestionavimas.

Barzdžiukaitė yra sukūrusi septynis dokumentinius ir vaidybinius trumpojo ir pilno metro filmus, kaip operatorė dalyvavo kuriant daugiau nei dvi dešimtis filmų. Jos naujausias kuriamas filmas „Rūgštus miškas“ – antropologinis-filosofinis tyrimas apie tai, kaip žmonės priima jiems mažiau pažįstamą gyvūnų rūšį.

Teatro scenoje debiutavo 2010 m. išgrynintos estetikos, originalia medžiaga paremtu spektakliu „Hipokampas“. 2011–2013 m. kartu su dramaturge Vaiva Grainytė ir kompozitore Lina Lapelyte sukūrė šiuolaikinę operą „Geros dienos!“. Dešimčiai balsų, elektronikai ir fortepijonui skirtos operos siužetą sudaro prekybos centrų kasininkių mintys – atskiri likimai, slepiami po dirbtinės šypsenos ir mechaniško aptarnavimo kauke – „Laba diena!“, „Ačiū!“, „Geros dienos!“ 2013 m. opera apdovanota „Globe Teana-Theatre Observation Award“ prizu Švedijoje. 2014 m. „Geros dienos!“ pristatyta pasauliniuose muzikos, teatro ir operos festivaliuose JAV, Kinijoje, Vokietijoje, Šveicarijoje, Nyderlanduose, Portugalijoje, Estijoje, Latvijoje, Rusijoje, Ukrainoje bei daugiau nei 10-yje tarptautinių teatro festivalių Prancūzijoje; operą transliavo BBC stotis „Radio 3“.

Naujausias sėkmingosios trijulės, kurios bendroje kūryboje itin daug dėmesio skiriama dokumentikos ir fikcijos, realizmo ir poezijos santykiui, darbas – opera „Saulė ir jūra“ (2017). Žiūrovų iš viršaus stebimi, ant realaus pajūrio smėlio įsitaisę, įvairiaspalviais maudymosi kostiumėliais pasidabinę veikėjai rimtų rimčiausiai aptarinėja kremo nuo saulės sudėtį, atostogų planus ir vėluojančius lėktuvų reisus, popiečio miego sapnus. Tačiau čia pat lyg tarp kito pradeda kelti globalizacijos, ekosistemos būties prasmingumo problemas, ir saulės nutviekstą nerūpestingą vaizdą ima pildyti grėsmės nuojauta.

2018 m. kūrėjos pakviestos dirbti Drezdeno valstybiniame teatre „Staatsschauspiel“.

as.rugile@gmail.com